Denne øvelser er helt genial til dig, både som gravid og efter fødslen. det er en super god bækkenbundsøvelse, der træner elastikken i bækkenbunden.

Jeg har ikke vist øvelsen nogen steder før, og den supplerer mit arbejde og andre bækkenbundsøvelser helt fantastisk.

Skulle du være en blandt mange, der har brugt mit program Den elastiske bækkenbund, så prøv også denne øvelse. Har du ikke, så kunne du måske få lyst? 🙂

Øvelsen er super både før og efter fødsel, da den ikke lægger noget særligt pres på selve bækkenbunden, men netop træner de gode bevægelser og bækkenbunden elastiske evner.

ROK din bækkenbund tilbage igen!

Ja, du skal faktisk rokke, som når baby kommer på alle 4 og er ved at gør sig klar til at kravle 🙂

  • Du skal stå på alle 4, helst med knæene lidt ud mod siderne, så der ligesom er plads til maven, som vist på billedet.
  • Herfra rokker du tilbage mod bagdelen og fødderne, så din numse ligesom kommer derned og hviler om muligt – ellers så lamgt du kan! (det første billede)
  • Her mærker du lige stilingen et kort øjeblik, og faktisk at du er bred over din bagdel – her hvor bækkenbunden er strukket lidt ud.
  • Herfra rokker du frem mod dine hænder, så bagdelen flytter sig et godt stykke fremad – kun så langt det føles ok. (det andet billede)
  • Her fremme er hofterne mere strakt ud, og din bækkenbund er salet lidt igen.
  • Sådan rokker du stille og roligt frem og tilbage – imens du laver de bedste åndedrag, du har lært!
  • Hvis du kan, så tag en indånding, når du rokker tilbage mod fødderne – og en udånding på vejen frem. Og ellers tager du de vejrtrækninger, som du har brug for.
  • Du skal ikke bevidst fokusere på knibet undervejs, det som skal ske, det sker, hvis du gør bevægelserne godt!
  • Lav øvelsen så længe det føles ok for dig 🙂